Abonneren  Inloggen

Daar is-ie dan: de Kerst-editie van PRINTmatters!

16 december 2025

En daar is-ie dan: de nieuwe PRINTmatters, editie december. Fijn leesvoer voor bij de kerstboom. En wát voor een magazine is het! Een feest van printveredeling, met diverse artikelen over veredeling én een prachtig veredelde cover.

De cover ontstond uit een AI-ontwerp met KURZ-veredeling, in drie foliedoorgangen uiteindelijk geproduceerd bij Romeyn Foliedruk, met als basis de gangbare coverdruk bij de drukker van PRINTmatters, Veldhuis Media. Hoe die cover nu precies tot stand kwam - van creatie tot eindproduct - lees je in een artikel van Leonhard Kurz Benelux in het magazine.

Trends in printveredeling

Het thema veredeling is uitgewerkt in nog een aantal artikelen, waaronder een trendartikel door Herman Hartman en een dubbelinterview met Sealaprint en de Bron Groep, waartoe overigens ook het zojuistgenoemde Romeyn Foliedruk behoort. Ook ’s werelds mooiste etiketten van 2025 - van de Global Label Awards - komen ruimschoots in het magazine aan bod. Ook weer veredeling om van te genieten, ingebed in creatief en technisch vernuft.

Maar er is nog veel meer te lezen in de nieuwe PRINTmatters. Een kleine bloemlezing:

Uitblinken met boeken

In reactie op klanten die bijzondere boeken wensen, benaderen steeds meer drukkerijen Probook als specialist voor het binden en afwerken van deze producten. Met directeur Izo Hoytink bespraken we de laatste trends en ontwikkelingen: ‘De hang naar bijzonder neemt toe.’

Met een folie upgrade je een gebouw, met zoals hier een geweldig effect.

Print als upgrade voor gebouwen

Menig gevel leent zich uitstekend voor een esthetisch huzarenstukje en/of een boodschap aan de buitenwereld. Digitale prints op folie of panelen geven een gebouw een compleet nieuwe uitstraling. Marjolein Straatman sprak met meerdere ondernemers en maakte een mooi artikel over de fantastische decoratiemogelijkheden van print in de bebouwde omgeving.

Samenvatting “Het Congres”

Ook in 2025 organiseerde het Vlaams Innovatiecentrum voor Grafische Communicatie weer “Het Congres”. Daarover twee artikelen. Een ruime samenvatting van het gehele congres, en een uitgelicht verhaal over de visie van Rik Vera op innovatie. Boven alles brak deze Vlaamse visionair een lans voor een nieuwsgierige ondernemersgeest: ‘Nieuwsgierigheid is je superkracht. Het zou in elk bedrijf als nieuwe KPI – key performance indicator – moeten worden toegevoegd.’

Wout Jonker met de Hinosx Agenda’s

Op naar 2026 met de Hinosx Agenda

We luiden het jaar 2025 in het magazine uit met een verhaal over de 44e Hinosx Agenda. Met deze uiterst sobere, maar o zo functionele agenda heeft Wout Jonker het adagium “less is more” tot kunst verheven.


​​​​​​​​​​​​Wil je deze editie van PRINTmatters magazine thuis ontvangen? Neem een proefabonnement en kies voor nalevering