Abonneren  Inloggen

Vette Vakdag-editie

10 mei 2022

Deze week valt de speciale Vakdag Print & Sign-editie van PRINTmatters bij de lezers op de mat. Deze ‘vette’ editie, van maar liefst 100 pagina’s, staat weer boordevol nuttige en inspirerende vakinformatie.

Natuurlijk besteden we aandacht aan de door ons georganiseerde Vakdag Print & Sign op 24 mei in het NBC in Nieuwegein. Al flink wat bezoekers schreven zich de afgelopen dagen in voor dit mooie event. Logisch met parallelsessies over onderwerpen als: ‘Papierschaarste. Komt dat nog goed?’, ‘Hoe kom ik nu nog aan personeel? en ‘Artificial Intelligence voorkomt verpakkingsdesignfout van 50 miljoen dollar’. Echt de moeite waard. Kom ook naar de enige echte grote grafische netwerkdag en schrijf je nu in.

Gratis inschrijven

Girlpower in etikettenland

Natuurlijk is er meer te beleven in de wereld van print. Zo schreven we het artikel ‘Girlpower in etikettenland’ over het Nederlandse Etikon, geleid door 3 vrouwen, dat een spannend internationaal ‘geheim’ onthult. Amstel Graphics bestaat 20 jaar. Natuurlijk mogen de mensen van dit ‘Finishing First’-bedrijf niet ontbreken.

Print.com en Probo

Marco Aarnink , captain Print.com, geeft samen met Richard Kampert, directeur van Kampert Nauta in een uitgebreid interview de stand van zaken aan over het belang van eigen productielocaties. Wist je dat deze jonge onderneming al een omzet van 44 miljoen euro realiseert? Probo, ook zo’n hard aan de weg timmerende onderneming, groeit maar door. Directeur René de Heij en brand manager Femke Dijkstra lichten toe hoe de Friese onderneming de lokale printprofessionals helpt succesvol te zijn.

Luxe probleem Senefelder

Senefelder Misset in Doetinchem heeft een luxe probleem. Een opvallend bericht van een bedrijf dat zich specialiseert in het drukken van tijdschriften. Een krimpende markt zou je denken. Maar nee hoor; volle persen in een tijd van schaarste aan papier en personeel. Dat zijn de uitdagingen waar Senefelder Misset in Doetinchem nu mee te maken heeft. Directeur Ronald van Rossum, daarover: ‘Het liefst zouden we opschalen naar een vierploegendienst, maar daar hebben we nu de mensen niet voor.’

Nog veel meer

Nog veel meer vind je in deze vette Vakdag-editie: mooie columns, productnieuws, ontwikkelingen over duurzamere inkt van hubergroup, het succes van kaartjes-uitgever Bloom your message, een interview met de kopstukken van de branchevereniging KVGO (Koninklijk Verbond van Grafische Ondernemingen) over de moeilijke markt en hun veranderende aanbod en nog veel meer.

Ook lezen?

Heb je nog geen abonnement op ons vakblad? Probeer dan eens een proefabonnement. Voor maar € 15,- ontvang je maar liefst drie nummers. Na de drie nummers stopt je abonnement automatisch. Je zit dus nergens aan vast.

Neem een proefabonnement