Even in bad, voor een printje
De kleurrijke helm die de cover siert van de nieuwe PRINTmatters is gedecoreerd met de hydrographic printtechniek.
Het klinkt heel vreemd, maar het werkt: je doopt een product in een badje, waarin een geprinte folie drijft. Het resultaat is een om alle vormen sluitende ‘bedrukking’. Uiteraard komt er wat meer bij kijken om dit soort producties te realiseren. Mogelijkheden zijn er volop, denk maar aan een gepersonaliseerd interieur van een vrachtauto of aan het invullen van de decoratiestap voor 3D-geprinte objecten.
Naast de honderdduizend standaardpatronen, zoals camouflage- en houtprints, kan je ook je eigen ontwerp printen en via deze techniek aanbrengen. De PRINTmatters nummer 5 die eind deze week in de bus valt telt honderd pagina's. Daarvan besteden we er vier aan een interview met een Nederlandse hydrographicspecialist.
Meer weten? Hier vind je alle opties om abonnee te worden van PRINTmatters (papier- en/of digitaal) en zo op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen omtrent print.